søndag 3. mai 2009

"Sorger og gleder de vandrer til hope."

3. mai ble en spesiell dag. Vår kjære onkel Idar døde i natt. Vi vil savne ham veldig, på bedehuset, og når vi drar til Sævik på besøk. Samtidig som sorgen og savnet kommer, kan vi juble og glede oss over at han har nådd målet. Onkel Idar er hjemme hos Jesus, og vi reiser snart etter for å være sammen i evighet! Våre tanker går til tante som sitter igjen. Håper dere er mange som vil omslutte henne i bønn framover.
Vi har vært samlet på bedehuset til Ingars konfirmasjon i dag. Det var rart å samles uten onkel Idar, men dagen ble veldig fin.

Ellers har vi hatt noen fantastiske vårdager sist uke. Onsdag hadde vi "leketreff" nede i fjæra. Det var virkelig en koselig dag.
Vi har ryddet utenfor huset og har fått det veldig fint. Nå har vi laget bålplass ute ved "lilleskogen" vår, og den er brukt flere ganger allerede. Fredag tok vi vår-turen vår over Storfjellet. Vi blir like stolte hvert år over hvor flinke ungene er til å gå :)

Etter noen dager med sol og glede, har regnet kommet igjen. Nå sitter vi og kjenner på vond hals og tett nese etter å ha vært litt uforsiktig med påkledningen i skarp vårluft. Vel, dette hører også våren til ;)

Til sist siterer jeg fra Bibelen:

"Jeg (Jesus) er veien , sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg"

1 kommentar:

Åshild sa...

"- nådd fredens havn", leste jeg på en grav engang. Det er godt at Idar har nådd frem til Jesus og hans "havn". Men savnet er jo der.
Godt å lese den lille bibel på bloggen deres. Prøver å lære meg det verset på mongolsk. "Jesos - bi bolh zam, onen, æm møn".