mandag 15. juni 2009

Fisketur :)

Lørdag kveld hadde vi en kjempefin fisketur. Aron skulle prøve det nye fiskeutstyret han har fått av mormor og morfar. Det regnet hele dagen fram til 17.00. Da ble det opphold, og vi kjørte nesten inn til Bongsjøen. Ligger noen små tjønner helt inn til veien der. Vi gikk bare 20 meter for å kaste ut fiskesnøret. :) Tilsammen fikk vi seks fine "steik-fisker". De var lyserøde i kjøttet og smakte kjempegodt! Aron var den eneste av ungene som ikke fikk fisk. Heldigvis er han den som tåler slike "nederlag" best. Isak var kjempefornøyd med turen. Han fikk den første, den største og flest fisker. :)

Karen sløyer den første fisken hun har fått helt på egen hånd.
Hun kastet ut snøret og fikk fisken inn på land uten assistanse fra noen.

Det er ikke alltid like enkelt å få ut kroken. Her trenger Isak litt hjelp.

Emil dypt konsentrert om fisket.

He, he. Smilet taler for deg.

Så var det gutten uten fiskelykke denne kvelden. Men like blid likevel!

For en stund siden hadde jeg bursdag. Isak og Aron kjøpte en fin hagebenk til meg for egne penger. Det var en skikkerlig overraskelse! Tror ikke det finnes noen som har snillere og mer omtenksomme gutter enn meg.

Her monterer Aron benken min.

Jeg måtte ordne noe i bilen her en dag. Benjamin ble plassert i kjørersetet imens, og som dere ser var det stas. Det gikk litt hardt utover knapper og spaker ei stund, men gutten frydet seg. Jeg måtte bruke makt for å få han ut igjen, og det tok lang tid før raseriet hans roet seg etterpå.
Gutter + biler = sant :)







1 kommentar:

Rannveig sa...

Det så ut til å være en bra vellykket og koselig fisketur! :) Og så snille gutter du har da Tone. Imponerende!