mandag 10. november 2008

Juleforberedelser.

Er det lov til å begynne med juleforberedelser nå? Jeg gleder meg sånn! :) Skrive julepost, høre julemusikk, bake og alt det der. Nå er det mørkt ute allerede i fire-tida, og da tenner vi alltid stearinlys. Ååååååå, det er så koselig, og jeg kommer i ordentlig julestemning! Må vi absolutt vente helt til advent. Det er vel litt forskjellige meninger om det der. Hva mener du der ute? En ting er iallfall helt sikkert. Julebrus, julemarsipan, julegodt og klementiner er ikke lov før advent. Ikke her i huset iallfall. Vi må gjemme på noen gleder. :)
(Takk til dere som la inn en kommentar på forrige innlegg. Veldig artig å lese.)

4 kommentarer:

Rannveig sa...

Klart for debatt! :)
Jeg synes man kan kose seg litt med julerelaterte koseting før desember, men bare litt! Og da i smug, egentlig. For det er ikke før advent at man har ordentlig lov til å skru opp julemusikken og tenne levende lys i alle kroker. Og jeg er veldig enig, -jeg gleder meg også! Skikkelig! (Vi skrev visst innlegg om saken omtrent samtidig ;)

Tore og jentene sa...

hei hei tone:)
jeg kikker på deres blogg også- gjennom miriam:) og det er ikke vanskelig å plassere deg:)
håper alt er bra med dere?! Nå hleder vi oss veldig til å komme oppover til namsos i julen, håper på litt snø og skikkelig kulde:)
ha en fantastisk uke:)

familien bø sa...

Heisann:)
Så bra med debatt! Jeg gleder meg såååånn til jul! Men egentlig like mye til advent nå først;) Jeg synes det er greit å begynne litt på julebaksten før advent, og julgavene kan jeg godt begynne med i august! Men resten får vente til adventstida;)
mb

Solfrid sa...

Julegaver kjøper jeg gjerne i god tid før jul, men noen vil jeg spare til å kikke litt i butikkene noen førjulskvelder i adventstida. Ellers spiser vi ikke julemat før jul, og heller ikke marsipan og julebrus før julaften. Klementiner er lov, men ikke før første søndag i advent. Jeg synes det er godt å skille hverdag og "helligdag". Med salg av julegodt i oktober og spising av julemat hele november og desember, blir ikke jula noe spesielt. Det er nok utvanning av de kristne tradisjonene i samfunnet vårt fra før. Og: i november er det kjekt å ha noe å glede seg til!