mandag 20. oktober 2008

Angrepet av røyskatt!

Stakkars Joar, kaninen vår. Da vi skulle stelle med ham i dag var han angrepet av en røyskatt. Jeg prøvde å slå røyskatten med ei lekt mens den var inne i buret. Den freste mot oss og var helt vill. Jeg også! Alle ungene sto rundt og så på. Så smatt den plutselig ut i et lite hull i nettingen og forsvant. Joar sitter igjen uten funksjonelle øyne. Det ene er borte tror vi. Eivind får ta avgjørelsen om det blir avlivning. Vi ser det an til i morgen. Huff, dette var en ekkel opplevelse for meg og ungene. Helt utrolig at ei lita røyskatt angriper en kanin som er mange ganger større! Morfar i Tr.heim sier mårdyrene er kjent for å ta veldig store byttedyr. Mitt store problem er at jeg ikke tør la Benjamin sove ute i vogna mer. River den øynene ut på en kanin, er vel heller ikke en baby helt trygg. Som dere forstår er jeg oppskaket i dag.

2 kommentarer:

familien bø sa...

Å fy så fælt! Skjønner godt du er oppskaket!!! Stakkar kanin...:(
Kjempekjekt at du har begynt å blogge, forresten;)
Miriam

Rannveig sa...

Uff, det hørtes skikkelig skummelt ut altså! At det går an.. For et barbarisk rovdyr!