torsdag 23. oktober 2008

Fæl dag!

Sov fire timer i natt. Benjamin er syk. Vet ikke hva det er, sikkert ørebetennelse eller noe slikt. Han har iallfall vært urolig. Han har litt feber, akkurat så lite at han ikke er slapp og kosete. Bare sur! Har kun en på skolen i dag. Er sliten og sur jeg også. Smittsomt tror jeg, for alle hyler og krangler i dag. Har akkurat sendt ungene ut. Benjamin sover en dupp. Han sutrer mens han sover. I dag merker jeg mye til "gamle Adam". Hos ungene, men mest hos meg selv. Utålmodihet, hakking og kjefting. Du skal ikke slå i hjel, sier Herren. Hvor lett er det ikke å drepe med harde vonde ord. Drepe sine egne barns selvtillit og glede, trygghet og håp. Ja, jeg har ikke noe å rose meg av. Jeg er mislykket. Så fikk jeg lese dette i Paulus brev til romerne:
Kap 5, v 6: "For mens vi ennå var skrøpelige, døde Kristus til fastsatt tid for ugudelige."
Kap 5, v 8: "Gud viser sin kjærlighet til oss ved at Kristus døde for oss mens vi ennå var syndere."
Kjære Jesus, takk at vi får være dine.
Takk for all din godhet inntil denne dag!
Takk for blodet ditt som fløt,
da du dødens lenker brøt,
takk at veien inn til Himlen den er fri!
Og på denne veien vandrer også vi!
Det er evig sant som Bibelen forteller:
Den er salig, den som har sin synd forlatt!
Tenk å daglig knele ned
og erfare Herrens fred,
og få vandre i Hans gjerninger og bud,
og ha saken her i orden med sin Gud.
Det er veldig kjekt å få kommentarer på innleggene. Takk til alle som tar seg tid til det. :)

3 kommentarer:

familien bø sa...

Kjenner den følelsen du har, Tone. Av og til er dagene sånn... Men du kan komme ned til oss på kaffe hvis du vil!!! :) Er ikke så redd for smitte;)
Miriam

Rannveig sa...

Kjenner igjen noe av det der jeg også, ja. Dessverre. Har hatt en litt styrete formiddag her også, men nå har det roa seg.
Håper Benjamin blir fort frisk igjen! :)

Kjerstin sa...

Hei! her kommer et innlegg fra en helt ukjent for deg, tipper jeg.. - men kjenner Miriam! Også måtte jeg bare si at dette var et utrolig godt innlegg å lese, for sånne dager og følelser tror jeg vi har alle! Prøver stadig på å være tålmodig, men det er ekstra vanskelig når man er trøtt og sliten... Vær velsignet, du flotte mor!!!